Festtider | Vinn en Steltonvas





























Det brukar vara mycket som ska firas när sommaren och semestern nalkas. Vad är trevligare än ett dukat bord och många vänner omkring sig? Den rustika dukningen är en favorit. Med rustikt porslin och en grov linneduk hittar du enkelt stilen. Blommor från ängen i en kraftig glasvas räcker som dekoration. God mat till detta och festen är klar.

Festbilder och inspiration från bästa Anna Gillar & fotograf  Kristofer Johnsson | 3. Line Klein


Bröllopsyra hos Hitta hem -  du kan vinna en vas (höjd 178 mm) från Steltons Stockholm designad av Bernadotte&Kylberg! Stockholm består av fyra skålar och tre vaser i aluminium och emalj med mönster inspirerade av det unika landskapet och färgtonerna i Stockholms skärgård.
Allt du behöver göra är att dela med dig av ditt bästa bröllopsminne genom att skriva i kommentarsfältet! Tävlingen pågår till onsdag den 17 juni.








9 kommentarer:

  1. Har förstås många härliga minnen från alla bröllop jag varit på, inte minst mitt eget. Men det roligaste var på vänners bröllop där bruden och hennes far (som även var vigselförättare) kom till ceremonin över sjön i en liten vinglig eka. Landstigningen går bra för bruden, men hennes pappa vinglar till och faller halvt ner i vattnet. Vi gäster drar efter andan och det blir knäpptyst för några sekunder medan pappan klättrar upp. Sedan brister bruden och hennes far ut i gapskratt och hela stämningen vänder. Droppandes från kostymen viger han sedan sin dotter och hennes brudgum, och det hela blir ett oförglömligt minne för alla närvarande. Och förstås en stor snackis på middagen efteråt :-)

    SvaraRadera
  2. Hej

    Mitt bästa bröllopsminne är från min väns bröllop. Vi hade inte setts på några år så hon hade lärt känna massa nya människor, Jag kände knappt någon alls på festen men hade en superrolig em och kväll ihop med ett glatt gäng där jag har kontakt med några än idag.

    Mvh Eva

    SvaraRadera
  3. Mitt bästa bröllopsminne är faktiskt från ett bröllop jag inte var på. Nämligen Prinsessan Victorias. När hon gifte sig 2010 var jag en alldeles nybliven mamma och hormonerna for omkring överallt. Jag har aldrig varit nån stor älskare av vårt kungahus och hade absolut inga planer på att se bröllopet men som vanligt satte jag på tv:n i sovrummet en stund på morgonen och sen var jag fast. Jag låg i pyjamas i sängen hela dagen med min nyfödda son och fulgrät (ni vet så snoret rinner och man riktigt skakar) mig igenom hela bröllopet. Min sambo var helt förbryllad och jag minns att jag blev så arg på honom när han skrattade åt mig. Dagen efter var jag helt slut och hade extrem huvudvärk efter all gråt, men så går det ju när man är på prinsessbröllop.

    SvaraRadera
  4. Mitt bästa bröllopsminne är från mitt och makens ♡
    Vi gifte oss i februari 2002. Vi gifte oss 5,5 månad efter att vi träffats och var sådär härligt nykära :)
    Allt var förberett och den stora dagen kom. Skulle träffas i kyrkan 2 timmar innan för fotografering. Maken hade gjort sig i ordning och firat lite innsn med best man och jag med väninna och tärna. Kl 15 var jag i kyrkan men ingen blivande make. På den tiden hade vi inga mobiler och best man hade ingen telefon. Väntade och väntade och det kändes som hundra år!
    Tankarna snurrade. Hade det hänt en olycka, hade han ändrat sig??
    40 minuter för sent kommer han in i kyrkan. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Visade sig att taxin åkt fel och inte kommit. Dom fick gå till en granne och beställa ny taxi. När drn väl kom lyckades den fatta fel och var på väg till kyrkan i grannorten!
    Men till slut kom dom fram och jag kunde äntligen få gifta mig med den underbaraste mannen ♡♡♡
    Snacka om att uppleva mängder med känslor den dagen :)
    Ha en fin sommar!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Jag har hittills i mitt liv bara varit på ett enda bröllop. Mitt bästa bröllopsminne är dock det jag upplever i detta nu. Min allra bästa vän ska gifta sig i vinter och det är ett privilegium att som tärna få var med från allra första början. Att få hjälpa till med planeringen, se henne välja klänning och i smyg planera för hennes möhippa. Ett bröllop är så himla mycket mer än den stora dagen!

    amanda.stefansson@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Mitt bästa bröllopsminne ... var min kusins bröllop i Italien, som hölls i en underbar, pittoresk gammal medeltidskyrka i sten, mitt inne i en liten by med ringmur och grönskande dalar runtom. Middagen hölls på en restaurang ute på landet. jag gjorde misstaget att äta ganska mycket av de underbara förrätterna (allt i fisk- och skaldjurens tecken) och de två ... tre ... fyra första pastarätterna. Man kan utan överdrift säga att jag var ganska mätt när alla varmrätter kom. Och desserterna. Och tårtan. Och frukten. Men jag klarade det ;) Det var ett fantastiskt gott och sagolikt vackert bröllop.

    Hälsningar
    Paola

    paola.allegrini@ymail.com

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag har bara varit på min kusins bröllop än så länge och det var oerhört fint allt ihop. Något som jag speciellt kommer ihåg är när de skulle dansa bröllopsvalsen och mitt i dansen så låter det som om det blir något fel med musiken och alla stannar upp och brudparet grimaserar lite, men sedan går musiken igång igen men då är det helt andra toner och brudparet river av ett medley med ett otroligt dansnummer. Snacka om att alla blev överraskade :)

    Med vänlig hälsning, Sara
    saraeriksson@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Helena R
    Vi hade en arkeologisk utgrävning i norra Jordanien nära gränsen till Syrien. Vår lejda "arkitekt" dvs. killen som gjorde plan- och sektionsritningar av de murar och golv vi hittade skulle gifta sig och vi skandinaviska arkeologer blev bjudna på bröllopet. Det var en upplevelse! Vad jag mest kommer ihåg är att det fantastiskt vackra och förmodat läckra tårtan inte alls var god! Otroligt torr! Jag lärde senare känna en syster till en av arbetarna, hon var hemmadotter, hade aldrig fått gifta sig för att hon skulle ta hand om de gamla föräldrarna. Hon bad om ett svenskt kakrecept och jag var på vippen att ge mitt enda succérecept på en chokladkaka. Men jag råkade berätta det för en svenska, gift och bosatt där, som bestämt avrådde. De har ju gasugnar så det fungerar bara med tunna kakor i långpanna.

    SvaraRadera
  9. Mitt bästa minne var förra året när min älskade mamma Christina gifte sig med sin Christer.
    Bröllopet hölls i deras lada på gården de köpt. Ankor, hönor, katter, bebisar och släktingar var alla samlade. Vi sjöng Jonas Gardells "Aldrig ska jag sluta älska dig" efter att de sagt ja till varandra.
    Det regnade så klänningarna fick matchas med leriga stövlar. Trots detta var alla glada och det var ett fint bröllop.
    Festen pågick till långt in på natten och vi alla dansade i ladan till diverse hits, b la Christer Sjögrens hemska låt "i love Europe".
    Ett bröllop i all enkelhet som ändå betyder så otroligt mycket för alla inblandade.

    Jenny Ekholm, jennykins@live.se

    SvaraRadera