Formexfavoriter



Tell Me More, Höstmys när det är som bäst. Jag skulle vilja ha allt. Färgskalan är på pricken rätt och blandningen mellan grovt, stickat och skrynkligt linne är perfekt.
















































Är sedan tidigare en beundrare av Cajsa Cramers porslin. Älskar de nya sushiporslinet med de skira soyaskålarna. Nytt för i år var helt fotoprintar av Kim Cramer, som också gör Cajsas förpackningsdesign.



Edblad, stilsäkert med en mjuk och personlig framtoning. Gillar verkligen deras produkter. Många utställare visade träredskap, men jag tror dessa var de vackraste.





Nya tvålprodukter på intåg, danska meraki. The essence of soul, creativity and love. Fint var det iallafall och jag vill gärna smörja mina händer med deras kräm som till stor del var gjorda med ekologiska ingredienser.





















































Jag har inte ledsnat på linnelakan. Lovely linen färgskala hade fått några nya kulörer, blått och grönt. Och en Hamam handduk i linne.






















































Strukturer går jag alltid igång på. Grova filtar och kuddar i naturtrogna toner fanns det mycket av på mässan.
Skruf visade en alltid lika stilren och enkel monter. Har man så fina produkter som Skruf så räcker det långt.
House Doctor var en av många som med näverväskor som nyhet. Vem hade trott att vi skulle få se dem på Formex?
Och så kan vi slutligen rapportera att Suckulenten har ersatt kaktusen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar