Önskelista























Egentligen så skulle jag nog ha kallat det en önskelista. Min moodboard för mitt nya hem innehåller det som jag väldigt gärna vill ha. Kanske inte så praktiskt med en vit soffa när man har en svart hund. Ska jag byta färg på soffan eller bleka hunden?

Jag flyttar från en funkislägenhet till en lägenhet som har mer industrikaraktär. Jag bestämde alla inredningsmaterial för över ett år sedan. Lägenheten har mycket egen karaktär så jag valde att måla alla väggar kritvita. Köksluckorna fick bli mörkgrå med detaljer i ljusgrått. Försiktiga val som jag nu hoppas kommer att kännas rätt.

Jag flyttar med mig lite gamla möbler innan jag skaffar nya, gillar att boa in mig och känna efter vad som saknas. Det enda jag har beställt är nya matbordstolar Tolix T14 som jag blev kär i på möbelmässan. Ikeas generösa matbord Mörbylånga kommer också att flytta in hos mig. Sedan får min soffa med charmiga hundbett hänga med ett tag till. Magssoffan, kalkstenbordet, industrilampan får stå på önskelistan ett tag till.



3 kommentarer:

  1. Hej, det skulle kunna vara min önskelista det där undrar över kulörproverna, speciellt den högra? /Lina

    SvaraRadera
  2. Hej, det skulle kunna vara min önskelista det där undrar över kulörproverna, speciellt den högra? /Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Man kan ju alltid önska:-) eller hur? Kulörproverna är Farrow&Balls. Så himla fina.

      Radera