Tid för ny soffa





Mitt i flyttstöket blir det uppenbart, soffan borde för länge sedan ha flyttat. Nu är den en sorglig historia som nästan gett upp. Det charmigaste den har är hundens gamla valptuggor.
Så nu är jag på soffjakt. Amelia Wedell har designat två nya soffor under märket Meli Meli, den ena skulle kunna bli så fin hemma hos mig. Gillar att den bara har en sittdyna, både snyggt och praktiskt utan skarvar. Le Grand Air från Decotique är en gammal favorit. Idag får jag en leverans av den vita modellen till Porslinskvarterets visningslägenhet. Då får jag se och sitta i den för första gången. En annan snygging som har funnits länge på min önskelista är Hays soffa Mags Soft. Känns fortfarande som en kompis som kan få flytta hem till mig.


































Och här är jokern, Tiki från Fogia. Hade absolut inte tänkt mig en skinnsoffa, men den här skulle ju bli så fin i min lägenhet som kommer att ha lite industrikaraktär. På torsdag flyttar jag in då faller förhoppningsvis alla bitar på plats. Och den gamla soffan får hänga med ett tag till.



2 kommentarer:

  1. Så fina på sina sätt allihop. Tiki är min absoluta favorit, lite över min budget bara. Tyvärr. Letat soffa i flera år utan att hitta någon, men så i somras när vi var nere i Skåne gick vi, mest av en slump, in på Ilva och hittade plötsligt en som vi alla fyra i familjen tyckte var ok. Har aldrig köpt något på ilva förut så nu håller vi tummarna att soffan skall hålla måttet även i vardagslivet.
    http://shop.ilva.se/produkt/44006178/stavanger?maingroupurl=soffor&webgroupid=

    SvaraRadera
  2. Visst är den fin men dyr. Idag packade jag upp Le Grand Air i vitt, superfin men hann inte provsitta...
    Ilva glömmer jag bort, fin soffa du hittade och en som hela familjen gillade!

    SvaraRadera