DIY | Magasinhållare




Har letat efter en magasinhållare men icke funnit så nu har jag gjort en prototyp som jag kommer att behålla och använda som mall för andra material. Plättlätt och jag tänker att om man gör den i ett starkare material än pannå så kan man även ha den till böcker. Den här klarar inte av tyngden, men byt till en tunnare träskiva typ 9 mm tjock så har man en finfin hållare till både magasin och böcker. Jag återkommer med en sådan variant.
Så här gör du:

Du behöver två skivor med måttet 30 cm x 50 cm. Mitt på skivorna gör du en utsågning (jag skar ut i pannån men använder du trä måste det sågas). Den ska vara lika bred som materialet är tjockt. Du sågar till mitten, dvs 15 cm in i skivan (i den delen som är 30 cm bred). Sedan är det bara att föra dem samman. Jag förstärkte mötet med smältlim. Låt torka och sedan är den klar.

Nästa vecka är det vårens höjdpunkt, Furniture fair i Stockholm! Rapport kommer här på bloggen.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar